[MD] SupraKillminds

Announce (tech) demos or games releases

Moderator: Mask of Destiny

Post Reply
nolddor
Very interested
Posts: 102
Joined: Sun Jun 02, 2013 1:35 pm
Location: Spain

[MD] SupraKillminds

Post by nolddor » Thu Nov 14, 2013 1:28 pm

Cupid brings us a new Mega Drive cartridge!! Pre-Order NOW!!

Information:

· Project Name: SupraKillminds!
· Code by: Jack Nolddor using SGDK
· Music / SFX by: Davidian aka "David el Murciano" using Deflemask Music Tracker
· Genre: Puzzle
· Serial Nº: JN-20140214-01
· Last Version: SupraKillminds! (v1.0)

► Go to Official Website

Description (in Spanish):

SupraKillminds! al que apartir de ahora nos referiremos a él como *JuegoQueNoDebesJugarJamas* es un juego para Sega Mega Drive / Genesis especialmente diseñado para que vuestro cerebro se derrita como un Frigopie de Sevilla en pleno verano, en el que contamos con fichas de cuatro colores diferentes que a su vez pueden ocupar 4 posiciones distintas de un cuadrante.

El juego consiste en crear cuadrantes completos usando los cuadrantes auxiliares (arriba, abajo, derecha y izquierda) para ganar puntos, dependieno de la cantidad de un mismo color con el que hayamos rellenado el cuadrante.
Las piezas de color del cuadrado central aparecen en los cuadrantes auxiliares en la misma posición en la que estaban en el cuadrado central al pulsar una dirección del pad.

10 pts = Todas las posiciones de un color distinto
40 pts = Dos posiciones del mismo color
100 pts = Tres posiciones del mismo color
300 pts = Todo el cuadrante del mismo color
500 pts + 1Up = Si además todos los cuadrantes están vacíos

** Time decrease every 1.000 points.

Pero no es tán facil como lo pintan, solo tendremos aproximadamente dos segundos para decidir en que posición poner nuestra ficha, si se agota el tiempo o la posicion donde hemos colocado nuestra ficha no se encontraba vacía perderemos una vida.

Si se te agotan todas las vidas habrá acabado la partida ☹

Preview:
Image Image
Image Image


PRE-ORDER:

» More Info for Pre-Orders «

P.S:
* Special thanks to Pocket_lucho(1985 Alternativo), Theelf and The Mojon Twins for their programming manuals, and realbrucest, Manveru Ainu, bertobp, Stef and MoonWatcherMD for helping me to continue my code and show me how to improve it. *
Last edited by nolddor on Tue Apr 01, 2014 9:57 pm, edited 9 times in total.

KanedaFr
Administrateur
Posts: 1139
Joined: Tue Aug 29, 2006 10:56 am
Contact:

Post by KanedaFr » Fri Nov 15, 2013 9:48 am

Hi,

is it based on Assembloids/Quartet ?
http://www.photonstorm.com/projects/gam ... s-released

nolddor
Very interested
Posts: 102
Joined: Sun Jun 02, 2013 1:35 pm
Location: Spain

Post by nolddor » Fri Nov 15, 2013 11:29 am

Yes, It's correct!

KanedaFr
Administrateur
Posts: 1139
Joined: Tue Aug 29, 2006 10:56 am
Contact:

Post by KanedaFr » Fri Nov 15, 2013 2:32 pm

You should talk to photonstorm.
He seems very cool and retro gaming lover, perhaps he will let you use the original gfx (and sfx)

nolddor
Very interested
Posts: 102
Joined: Sun Jun 02, 2013 1:35 pm
Location: Spain

Post by nolddor » Fri Nov 15, 2013 2:44 pm

I sent a message but did not answer .... anyway conversion to megadrive palette is complicated the original game used very dark colors
Last edited by nolddor on Sun Nov 17, 2013 12:35 pm, edited 1 time in total.

Christuserloeser
Very interested
Posts: 145
Joined: Sun Jan 28, 2007 2:01 am
Location: DCEvolution.net
Contact:

Post by Christuserloeser » Sat Nov 16, 2013 11:47 am

Pretty addictive and fun! :D
http://www.DCEvolution.net - Gigabytes of free Dreamcast software for you

Image

nolddor
Very interested
Posts: 102
Joined: Sun Jun 02, 2013 1:35 pm
Location: Spain

Post by nolddor » Fri Feb 14, 2014 12:37 pm

Surprise!

~Turn On your Megadrive & Enjoy

Post Reply